8 Ramadhan 1432H..

/
0 Comments
Alhamdulillah.. tahun ni dapat berpuasa di awal Ramadhan.. hehe.. tapi tahun ni berbeza sikit.. satunya sebab terawih kat masjid sudah menjadi 11 rakaat termasuk witir berbanding dulu 23 rakaat.. tapi kalau nak diikutkan.. tahun lepas lagik dorang dah buat macam ni.. selang 4 rakaat akan disertakan dengan sedikit tazkirah. cuma tahun lepas aku berpuasa di rumah sewa di shah alam kerana masih lagi didalam semester.

Dalam kita memperbanyakkan ibadah kita pada Allah, masih ada lagi segelintir yang tidak mahu ke masjid gara-gara tapak pemerintahan telah beralih tangan.. herm.. apalah yang menjadi masalah nya jika ianya beralih arah ataupun telah bertukar tangan? Kuat sangat semangatnya melebihi semangat beribadah pada Allah.. jika betul lah ada unsur-unsur melibatkan politik ketika berada dimasjid.. apalah sangat nak dibandingkan dengan ibadah yang bakal kita lakukan... setakat cakap-cakap sikit tu kita sendiri masih boleh berfikir dan menilai.. tapi yela.. aku ni bukan lah kaki politik.. jadi bercakap ikut logik akal aku je..

tapi sedih pun ada jugak.. kenapa agama pun masih hendak dipolitikkan..

apa-apapun.. jika aku salah harap dibetulkan..

p/s: ibadah wajib jangan ditinggalkan pulak.. jika ada yang bengkok harap diperbetolkan.. kengkadang teguran dan pertolongan yang sedikit dapat membantu kita sampai kebukit.. jadi rerajin lah menegur dan mengingatkan aku yer.. :) sama-sama lah kita.. Jom!


No comments:

Powered by Blogger.