Male versus female

/
0 Comments
Sukarnya meluahkan rasa..hurmmm...

Saat ni tengah melayan lagu-lagu.. saje...ambil feel sikit.. tapi bukan pasal perasaan ehem-ehem yang saya ingin luahkan. Tapi perkara yang kurang saya gemari.

Kurangnya perasaan tanggungjawab dalam dirimu.. geram saya rasa. takkan semua perkara harus diuruskan oleh orang lain walhal yang ingin berjaya itu adalah diri kamu sendiri. mana pergi usaha kamu? mana pergi tanggungjawab kamu? alasanmu senang... 'tak tahu nak buat'.. jadi mereka yang tolong kamu itu tahukah semuanya? mereka juga tidak tahu tapi demi menolong kamu.. kami usahakan juga..

Saya hairan malah pelik dengan sikap mereka yang ini. Nak kata tak faham bahasa melayu, bukan orang bangla. semua arahan dalam bahasa melayu, ikut sajalah.. asyik tak reti saja, bila masa nak belajar. Bila main game tau pulak dekat mana nak save walhal bahasanya korea/jepun. Kejap lagi salah, tahu pulak nak menuding jari pada orang lain. walhal diri sendiri tidak peduli sebelumnya. IShhh..bila lah nak besar dan pandai berfikir, jangan tahu nak enjoy saja.

Bila nak matang ni oittttt... dah besar dahhh...takkan semua mak ayah nak buatkan jugak..

p/s: Belajar lah berdiri atas kaki sendiri... jgan nak orang je buatkan semuanya.


No comments:

Powered by Blogger.