Onlinekan P.O.R.T.F.O.L.I.O anda!

/
0 Comments

Yearrr.. susahnya nak carik koje. Hai lah kojer.. ader koje den tak muh p koje, xde koje den sibuk carik kojer.. apelah yang den nak sebenor-benornyer ni…

Eh..lupa nak kasi salam.. Assalamualaikum.. siapa di luar? Aku di dalam.. hehe…

Bagi yang masih belajar, baru habis belajar dan tengah mencari kerja tu boleh lah buat online portfolio supaya senang company nak tengok hasil kerja korang semua. Masa time belajar dulu memang lecturer saya dah suruh buat siap-siap dah online portfolio ni tapi masa tu tangan tak gatal lagi dan tak terfikir sangat kepentingan onlinekan portfolio.

Pernah juga saya cuba buat portfolio guna blogspot  tapi di sebabkan saya ni terel tahap gaban, saya gagal menghasilkan portfolio tu. Saya bukan terel sangat blog-blog ni, jadi rasa macam remeh n susah je nak buat. Then, bermacam jenis web la yang saya cuba untuk hasilkan portfolio saya tapi hampeh gas, semuanya den tak reti.  


Dan akhirnya, bulan lepas terhasil jugaklah portfolio saya tu melalui web www.coroflot.com. Aplikasi yang paling mudah nak hasilkan portfolio. Thanks pada sahabat sebab remindkan pasal web  ni. Memang dah lupa sangat dulu lecturer saya ada inform pasal web coroflot ni.

Selain coroflot ader banyak lagi web lain untuk buat portfolio korang…

Carbonmade.com ni nampak macam menarik tapi saya tak pernah cuba lagi, just tengok-tengok artwork orang lain je.

Wix.com ni pulak saya pernah cuba tapi sampai kesudah tapi siap-siap lagi. Kalau dapat buat dekat wix ni best la. Nampak macam stylo n professional sikit..hehehe…

Lagi banyak la.. korang boleh search dekat pakcik makcik google… kalau taknak buat portfolio pun takpe, korang still lagi boleh tengok hasil kerja orang lain.. carik-carik idea ke kan..

Kalau korang nak tengok portfolio saya pun boleh.. tengok lah.. hehehe… nak tutup muka dulu.. ^_^”

p/s: untuk bisnes korang pun boleh.. :) 


No comments:

Powered by Blogger.