Aku binggung~ laptop kena curi

/
0 Comments

Ye.. aku bingung.. adakah ini program reality tv? Adakah kamera tersembunyi yang menampakkan kebinggungan aku? Atau.. ada orang yang saja nak kena kan aku.. nak main ba ba cak dengan menyorokkan laptop ku itu? Atau aku ni dah nyanyok sampai lupa di mana tersimpannya laptop ku itu..????
:( memang sah laptop aku telah hilang dari pandangan mata..  telah tiada dari tempat asalnya… huahhhhhhhhhhh… sah ada orang pecah masuk rumah sewa aku!!!!! Huahhhhhhh… laptop dah kena curi.. :(

Tunggu ye lappy.. tunggu polis datang selamatkan kamu..
sayang lappy yg berjasa ni
Tak tau apa perasaan sekarang..mungkin lebih kepada binggung kot.. Entahlah.. memang 2 3 hari ni aku binggung..

‘kenapa? ‘

‘Entahlah..’

‘Bila kau sedar laptop hilang?’


‘Sebenarnye semalam aku balik kerja happy je.. siap boleh ambik-ambik gambar lagi bila sampai rumah.. masa nak masuk rumah tu memang ader pelik sikit.. ‘

‘pelik tang mana?’

‘ pagar rumah macam biasa je berkunci mangganya.. so, macam biasa aku bukak jela guna kunci tapi yang peliknya pintu papan tak berkunci.. yang aku tahu..akulah orang last keluar rumah tiap-tiap hari dan memang aku kunci’

‘ Betul ke kau kunci? Mungkin kau lupa kot?’

‘kalau kau nak tahu, pintu papan tu lain sikit.. susah nak tutup.. kena gedegung gedagang baru bleh tutup dengan jayanya. And memang tiap-tiap hari berdegang pintu tu aku tutup. Yang peliknya.. nape mangga pagar tutup dengan baik tiada kesan umpilan atau rosakkan orang pecah masuk rumah..’

‘hermm… barang lain takde hilang?’

‘Yng hilang laptop aku and duit tabung housemate aku.. tapi duit tabung hilang dorang perasan hari isnin dan kejadian laptop aku hlang hari selasa.. tapi aku sendiri tak pasti.. laptop aku ader ke pada hari isnin… rasanya selasa pagi macam ader.. aku tak perasan la.. sebab malam isnin aku sibuk buat bajet untuk bulan depan.. jadi memang tak usik laptop langsung. Tapi..aku rasa laptop aku memang ader masa selasa pagi before pergi kerja tu. Entahlah..binggung’

Aku rasa orang tu dah masuk rumah beberapa kali sebelum ni sebab before ni housemate aku balik kerja, pintu papan tak berkunci Cuma pagar je dimangga.. tapi dia tak syak apa-apa sebab housemate aku lagi sorang tu memang malas nak tutup pintu papan sebab susah. Jadi dia ingat tu kerja housemate aku yang sorang tu la..

Dorang pun perasan duit tabung dorang hilang tapi dorang tak syak ape-ape lah.. dorang piker mungkin dorang dah guna or something.. dorang pun dah lupa.. macam aku jugaklah .. binggung.. memang beberapa hari ni aku binggung.. fisrt.. bateri laptop aku tibe-tibe ader sebelah laptop..  sebelum ni aku buat pekasam je bateri laptop tu.. sebab macam dah rosak kan..jadi malas nak guna.. aku letak je dalam bag.. bila ader tepi laptop tu memang la mcm heran sikit.. tapi aku piker, mungkin aku yang letak dekat situ tapi dah lupa.

Disebabkan pintu pagar dan mangga takde kesan orang pecah masuk.. kunci baik punyer.. jadi housemate aku syak penyewa lama yang ada kunci.. tak tahulah..nak tuduh pun tak boleh..kang tak pasal-pasal aku plak kena saman nanti.. tapi dia kata tu jela ex-housemate dia yang tak pulangkan kunci lagi. Tapi dia baru lepas bersalin… haaa… binggung..

So, malam semalam jugak kita orang pergi buat report.. polis kata ni kerja orang dalam. Sebab mangga takde kesan umpilan. Tak tahulah.. biar polis yang siasat..

Aku juga salah sebab lalai tinggalkan laptop dekat rumah.. 

Ya Allah hanya padamu aku menyembah dan hanya padamu aku memohon pertolongan.. kau bantulah pihak polis dalam mencari suspek tersebut sehingga menemukan kembali laptop fairuz.. juga lembutkan lah hati pencuri tersebut untuk memulangkan kembali barangan yang diambil.. Rabbana atina fidunya hasanah, wafil akhirati hasanatan waqina azabannar.amin

Aku risau .. risau sebab dalam laptop aku tu banyak gambar peribadi aku. Biasalah melaram depan laptop..ambik-ambik gambar guna youcam tu.. then tak pakai tudung pulak.. hope pencuri tu format laptop aku tu before guna. Boleh tak..siap buat harapan lagi.. cait.. Hope polis dapat jumpa suspek tersebut.
Harini pagi-pagi dekat opis..perkara pertama aku buat ialah tukar password email2 aku..blog..fb.. semua aku tukar.. sebab laptop aku automatic log in. tapi..tukar punya tukar sampai terlupa password yang aku tukar tadi..alamak.. dah nyanyuk ker…  semua ok..Cuma password email terlupa letak ape.. banyak sangat password tukar.. haiiyooo… 

Okaylah..panjang sangat dah ni.. sorilah.. jadikan korang tempat meluahkan perasaan.. hehe.. okay.. doakan fairuz ye,..

p/s: tau tak, bila jadi macam ni aku rindu pulak.. rasa macam nak dail nombor dia dan mengadu.. herm.. sekejap dah hilang depan mata...


No comments:

Powered by Blogger.