Tudung oh si tudung bawal.

/
4 Comments

Seperti jangkaan aku, pagi ni kl mendung, subang pula hujan lebat. Nasib juga hujan dah berhenti saat aku tiba di puteri subang. Fuhh.. Lega.

Sampai je opis, takde mende lain yang aku buat. Breakfast! Tak sempat nak menyinggah kedai nasi lemak, so beli roti jela. Then on pc..

Benda pertama yang aku buat setiap kali on pc ialah.. Sign in fb.. Tengok-tengok and log out. Hehe.. Then sign in blog. Aitt?? Satu kehairanan di sini.. Kenapa pageview banyak sangat nih? Gosok-gosok mata sikit.. Konon tak percaya.. Hurmm.. Entah apa dorang cari dekat sini, aku pun tak tau.. Bukan ade ape pun.. Cite-cite kosong je..

Tapi tu bukanlah tajuk utama aku pagi ni.. Hehe.. Baru mukadimah tu. Pagi ni yang bermain di fikiran aku adalah tudung bawal. Eh! Silap. Sejak dari semalam lagi. Atau dengan erti lain yang sama maksudnya bagi aku adalah tudung segi.

Kenapa orang gila *bukan orang gila,tapi menggilai* tudung bawal? Tudung segi? Dan yang seangkatan dengannya ?? Kenapa. Hurmm.. Why? I don't know. Hehe.. Entah, bukan aku tak minat tudung segi.. Malah aku sendiri suka pakai tudung segi masa diploma dulu tapi lepas je selendang famous terus aku melekat dengan yang bernama shawl itu.

Kalau aku pakai tudung segi, habis lah hari aku haritu.. Tak senang duduk, tak selesa, asyik nak betulkan aje tudung tu.. Kasi berbentuk kat atas. Lain dengan selendang yang dah memang sah-sah melekat elok dekat kepala.. Xpayah nak betul-betul dah.Angin tiup pun steady je. Cepat pulak tu nak pakai. Hehe..

Tapi semalam,sibuk orang tu suruh kita pakai tudung bawal.. Entah apa yang dia suka dekat tudung bawal tu pun tak tau la.. *agaknya aku kiut kot pakai tudung segi, hikk.. Malu*.. Kan.. Ada perasan sikit kat situ.. Dah lama tak pakai, koleksi pun banyak shawl je. So, maknanya kena kebaslah org lain punyer tudung.. Hehe..

Senang pulak nak pakai tudung tu but seriusly, macam muka budak-budak la pakai tudung segi. *hishhh*
Dulu.. Jangan cakap.. Zap zap zap..*konon pantas* Dah siap pakai tudung segi tapi la ni terkebil-kebil aku nak pakai.. Hehe... Setengah jam okay nak pakai tudung..

Kenapalah kau suka aku pakai tudung segi ni kecik.. Rasa macam baru belajar pakai tudung je.. tau tak.. Tapi saya okay je kalau ada orang belikan tudung.. Heheee... Nak3.

Sent by pius meh..









4 comments:

Wana Owen said...

Saya x penah berubah angin pakai tudung jenis lain kecuali tudung bawal.tudung bawal buat muka saya lebih muda dari usia.wah..gitu!:p

FairuzJaafar said...

@Wana Owen owhh..itulah alasannya.. hehehe.. kan.. tudung bawal buat kita nampak lebih muda.. hikk.. *malu*

Uncle Jonni said...

saya tak pernah pakai tudung... apatah lagi tudung bawal...

kehkehkehkehkeh

FairuzJaafar said...

@Uncle Jonni kalau pakcik yang pakai.. alamatnya.. alamatnya..

*bayangkan pak cik pakai tudung jap*

hahahaha>> gelak guling-guling.

Powered by Blogger.