Contest Kaca Mata PapaMifz.com

/
3 Comments
Salam jumaat :)

Entry untuk penyertaan contest kaca mata PapaMifz.com. Saja aku join.. dok blog walking terjumpa lah contest ni dekat blog dayang deno. Memandangkan aku ni specky little girl.. uhuukk ^_^, adalah molek jugak aku join. Mana tahu rezeki nak tukar speck mata baru. Dah lama rasanya tak bertukar spek.. power makin bertambah, kepala makin sakit. 

Untuk contest ni, aku nak kasi ilmu sikit dekat semua yang join contest ni *hahaha, bajet sungguh*.. ehemm..   spek ni namanya pinhole glasses. Rasanya ramai dah tau, tapi kot-kot ada yang tak tau... kasi can *chance* la aku nak membajet terel sikit.. Okay, spek ni sesuai untuk yang rabun dekat mahupun jauhhh. Fungsi utama pinhole glasses ini adalah untuk memperbaiki kerabunan mata kita. Tu yang aku suka. 

Spek ni memang takde power seperti spek mata yang kita semua pakai.. tapi... tapi.... kita still boleh lihat dengan jelas melalui lubang-lubang yang ada dekat kantanya itu. ewahh.. Aku dulu pon macam was-was.. yeke boleh nampak?? tapi.. ye! boleh nampak. Elok dipakai time tengok tv, baca buku.. sebab dia melatih mata kita supaya tidak malas!


Satu je kelemahan spek ini yang paling aku tak suka ialah.. tak boleh nak bawa jalan.. maksudnya, kita hanya boleh guna bila kita tak bergerak.. duduk sahaja. tak boleh pakai time bawak kereta. So, korang kena merajinkan diri lah pakai spek ni selalu dekat rumah.. supaya kurangkan power mata.

Harga? dekat mana beli?
Harga spek ni sangatlah murah.. hahaha.. RM5 sahaja. murah bukan? sebab aku beli dekat DAISO... kalau korang beli dekat tempat lain, konfem harga dia mahal giler.. padahal ianya mempunyai fungsi yang sama. DAISO ada banyak cawangan. Ikano ada, mid valley, sunway pyramid.. entah mana lagi. Rambang mata kalau korang pergi DAISO.. setiap item hanya RM5. 

Cun kot pakai spek mata ni *ahakk* muntah muntah muntah.. tu jela kot pasal spek mata. Sekarang still jugak kena pakai spek mata, still jugak kena carik spek baru, power dah naikkkk.. sekarang aku pakai spek mata cardin. Beli time sale dulu.. dapat murah cuma tak ingat berapa harga masa beli dulu. Okay.. tu jela.. hope-hope la.. mana tau rezeki.. dapat nombor dua... molek dah tuh..

P/S: sapa nak join, boleh klik sini tarikh tutup contest adalah hari ini 15 MAC 2013. Semoga berjaya :)


3 comments:

Papa Mifz said...

salam...terima kasih sebab sudi join contest PM yer...

semoga berjaya...;)

taufik maria said...

murahnya rm5 je huhu.. sy beli rm30 rasenye.. tu pun preloved setelah ditepung tawar hahaha.. mula2 beli rajin pakai. dah lame beli penyakit M datang :P

nak menang emas? jom ke blog sy utk ketahui cara2nya: http://taufikmaria.blogspot.com

Tok Puteh said...

moga berjaya :)

Powered by Blogger.