Duit rayoo dah habisssss...

/
0 Comments
betul.. baru pagi tadi aku pergi maybank subang dengan hati penuh gumbira nak tukar duit gayer. dengan sopan dan santun bertanya pada staff di kaunter.eheh. Sekali...

'Duit raya dah habis'

habis? duit rayo dah habisss??

-___________________- maka panjang lah muka aku mengenangkan naseb dihari raya nanti...

'tulaa.. nape tak tukar awal-awal, dah tau nak raya'
'entah kau ni yut, tukar la awal-awal'

membayangkan wajah mak, dak ani dan awe yang bakal mendendangkan lagu-lagu berunsur tidak puas hati. Hahaha.. 

duit raya jer punnnn... kalau takde kang kite packing la kuih sorang sikit kasi budak-budak. sedekah la jugak

hurmm.. berfikiran positif amat diperlukan ketika ini. Kena tukar jugak ni, dah conpom yang lain takde tukar duit, sebab ni bahagian aku. 

sambil bawak kereta sambil mengelamun, bank lain area sini aku tak berapa tahu sangat plus takkan nak keluar lama-lama waktu opis. Terus teringat mesin autopay parking.. hahaha.. patut ke aku buat-buat parking, then time nak bayar dekat autopay, masuk duit besar. Conpom berderu-deru balance keluar. Haaa.. hebat jugak pikiran aku ni.. ~ Pernah satu hari aku nak bayar parking tapi takde duit kecik, so terpaksa masuk note besar. Sekali.. hambekkkk... kling kling kling klinggg.. banyak la kling nyer tak larat nak taip. duit syilling 50sen keluar. Gilaaa.. hahaha.. Kalau zaman aku dulu, 50sen dah kira besar dah ni. Berat bag aku dengan syilling 50sen. ^_^"

Takpelah, pasrah.. kite balik opis jer risau bos masuk tanya kerja mana.

masuk je opis..

"huahhhh duit raya dah habiisssssss... nak tukar kat manaaaaaa" tak sempat nak duduk dah terus mengadu dekat opismate.

'public bank dah pergi?'

hurmmm belom. hikhikhikk.. plus tak tau public bank kat mana

Terus bawak opismate sesama pergi public bank. Hehe :) naseb baik public bank ada lagi duit nak tukar plus note baru.. heheeeeee... sebab kawasan rumah aku semua duit lama jer. 

oh.. tak2.. ni bukan duit aku.. kayo noh ni... *google
Alhamdulillah.. dah selesai kerja. 

Kalau tempat korang duit dah habis, apakata korang carik bank yang tak berapa menjadi tumpuan untuk tukar duit..  macam ambank dan standard chartered. Tadi aku singgah ambank jugak, tengok tak ramai pun orang beratur tukar duit.

tapi kalau nak lebih adventure sikit, korang pi tukar kat mesin autopay. tapi kalau tak keluar baki jangan salahkan aku.. hahahaha..



No comments:

Powered by Blogger.