Hikmah 2.0 - Hadiah Hujung minggu.

/
0 Comments

Assalamualaikum :-) 

Hehe, Alhamdulillah saya gembira hari ini. Tengok cermin pun nampak muka sendiri cantek jer. kakaka.. okay jangan marah saya. Bila kita happy, semua benda juga indah :-)

Harini selesai charity day 2.0  :-)  jap jap.. tengok cerita korea jap, sedey ni. Okay.. dah :-)  cerita korea sekarang dah mula ke arah yang lebih baik. Sudah mula mengikut jejak langkah jepun. Menerapkan cerita-cerita berunsurkan kekeluargaan, semangat belajar etc. Lagi menarik berbanding cerita cinta semata. eheh.

Okay, tamat iklan.

Harini, memang niat saya lepas habis charity sales petangnya nak ke taman kepong. Main rollerblade. Rewards untuk diri sendiri kononnya.. hehe .. lagipun rasa macam lama tak main, ngindu saya. Banyak faedahnya rollerblade ni, selain riadah.. kita latih diri untuk lebih berkeyakinan, macam mana nak face orang ramai saat kita jatuh... latih diri untuk jadi lebih berani.. macam mana nak bangun balik lepas jatuh... cuba dan cuba lagi sampai boleh :-)  Saya masih lagi tak tahu cara untuk brake/berhenti... jadi saya dapatkan pokok dan tiang untuk berhenti.. hahaha.. tak pun perlahankan saja.

Tapi.... tak kesampaian hajat saya nak main rollerblade hari ni....

Balik dari charity day, saya rehat sekejap duduk depan tv. Dalam pukul 4 saya terlena.. tak tahan daaaa.. terus masuk bilik tidur. Terjaga jer dari tidur dah pukul 5.30.. huhuuuu... siap-siap semua, 6.30 sampai rumah dayah. Hujan dah mula rintik. Tapi saya tetap juga nak keluar. Dalam perjalanan hujan semakin lebat :-)  Sah sah tak dapat main rollerblade.... sedey.. takpe la.. bukan hari saya.

Saya bawa dayah ke mall je. Katanya ada booth thailand.. boleh duduk makan toomsam ke kerabu mangga ke. hehe..  gembirakan hati sikit.

Dan... jeng jeng jenggg.... 

Masa nak parking kereta.... saya jumpaaa... haaaa... sambung besok... hehehe... masa nak parking, macam biasa saya akan buka tingkap sebab nak tengok tayar.. dan saya terpandang....

to be continue...

hahaha.. saya jumpa note purple..  RM100... wehh.. seratus tau atas lantai.. kalau saya kaya memang tk pandang da.. hehehe...

"dayah... ada seratus dekat lantai.. eh.. ada lagi RM50 dekat belakang sana"

haa.. duit bersepah., apa ni? nak kasik saya ke? hehe...

suruh dayah ambik... sebab tk tahu siapa owner dia, decide masuk je la tabung mana-mana... tapi bila fikir logik.. duit tu dekat dengan kereta sebelah. kemungkinan duit tu datang dari situ. cermin depan, masih basah.. menunjukkan kereta sebelah baru sahaja sampai. Sebab kan duit tu baru je jatuh jadi tiada orang yang perasan.

"nak tanya mak aku ke nak tanya kawan"  tanya dayah.

"mak"

Akhirnya kita org decide tinggalkan mesej dekat kereta sebelah....

"Encik/Cik, jika ada kehilangan barang sila hubungi kami...."

Kita orang takde lah tulis duit.. cuma mention barang sahaja...  buatnya duit tu sahaja owner tu ada, buatnyer dia betul-betul nak guna duit.. mcm mana..

okay.. kalau dia tk telefon, kita masuk la tabung mana-mana.

tengah sedap makan laksa dan kerabu mangga, telefon berbunyi..

"hello.. emm.. cik ke yang tinggalkan nota dekat kereta saya?"

"ye saya"

"emm.. saya ada hilang barang..tapi tak tahulah"

"barang apa?" tanya saya.

"cash"

"cash?? berapa?" ewahh..

"RM150"

tepat gitu! dah terang lagilah nyata... kan... betul teori saya :-)

Datanglah diaa... menggigil badan dia, sejuk..

"haa.. menggigil badan saya"

kalau da ckp macam tu, mmg  nk gunalah duit tu.. penting la tu...

Alhamdulillah.. lagi sekali.. saya dan dayah speechless... Aturan Allah sangat cantik :-)  hadiah ni lagi better dari rollerblade..gembira saya dan dayah :-)  Diam.. memikirkan hikmah disebalik tak dapat main rollerblade hari ni.. heee..

Allahu Akhbar , Subhanallah. Cantik kan aturanNYA :-)



No comments:

Powered by Blogger.