Tangan bau Majerin

/
2 Comments
Assalamualaikum.... kom apa? kombet, bet apa? betman, man apa? mentol.. lalalala.. sendiri sambung...

Alhamdulillah untuk hari ini.

Hik, tangan bau majerin.. sedap! rasa nak makan tangan sendiri. hahahaha.. I'm just happy :) :) nak senyum bebanyak. Seronok pula harini dapat membusykan diri with a great result! ermm... 90% la great, tak semua tapi still belajar banyak perkara harini :) Huahahahaha.. nak gelak, nak senyum.. nak geletek diri sendiri.

Entah la korang, selalu aku pikir.. kenapa laluan hidup aku macam ni dan macam tu.. mencari apa hikmah disebalik setiap perkara yang terjadi dan belajar dari situ. Time goes by, pius mula menyedari banyak perkara... 'owwhh... patut lah itu terjadi... owh.. agaknya sebab inilah semua tu terjadi ' . I learn many thing from that. searching for hikmah, anything happened with a reason. I believe that. Walau pahit sekalipun sesuatu perkara itu, pasti hikmahnya memberi banyak kebaikan kepada kita. Allah sayang kita :) kita patut bersyukur.


Pernah tak korang terfikir kenapa waktu kita belasan tahun dulu, parent kita akan pantau dengan siapa kita berkawan. Kalau boleh tak nak kita berkawan dengan orang yang tak tentu arah. Sebenarnya siapa kawan kita melambangkan bagaimana diri kita juga. Jika pemikiran kita matang, kita lebih suka berkawan dengan mereka yang berfikiran matang. Jika kita kepala masuk air, dah tentunya kawan kita juga sejenis. hehe. Kita akan terdorong kepada sesuatu yang kita selesa. eh! dah la. tiba-tiba je masuk bab semua ni. Topik rambang sangat. entah korang paham ke idok...

Kesimpulannya, Jom Baiki dalaman diri :) Bak kata Prof Dr Muhaya, Celik mata resit minda - Jom fahamkan betul2 :)

kan.. penutup takde kena mengena dengan tajuk... hahahahahaha. owh lupa, sedap!



2 comments:

Hanif Idrus said...

Jom kita sama-sama berubah menjadi lagi baik

Pius xtau said...

@Hanif , Insya Allah.. Jom sesama :)

Powered by Blogger.