Kerjaya Impian yang masih menjadi Impian

/
0 Comments
Senyum sengsorang.... :)
Semua orang ada cita-cita dan kerjaya impian. aku pun ada. Aku nak kerja goyang kaki tapi duit tiap bulan masuk. Hahahaha. Tak mustahil untuk dicapai cuma perlu berusaha dan berkorban dahulu. Tadi tengok gallery hanpon ada satu video pekerja dari satu syarikat sedang menjalankan tugasnya seperti biasa. 

video

"Cinta bukan hanya di mata.... cinta hadir di dalam jiwa...."

Video ni pius ambil masa bantu Dr Dini dekat Bangsar minggu lepas. Punya curi-curi dengar tepi pintu masa dorang main lagu. Sekali member buka pintu.. ayoooo... hahaha. 

"Boleh tak nak tengok-tengok?"

Aduhh cair hati ni dengar dorang nyanyi. Ni kalau ada orang nyanyi untuk aku ni.. mau bertutup kepala dengan bag kertas. cair punya pasal. Bunyi gitar letrik yang best tu.

"Kerja sini ke?" (kawan tanya, aku senyum senyum je)
"ya, kerja sini" 
"Kerja sebagai apa?"
" Musician" (Nama jawatan sebenar tak ingat)

Waaaaaa... serius tak tahu kerja kerajaan pun ada jawatan macam ni. Datang kerja main musik, buat lagu, berlatih. Eh ehhh best sangat ni. Siap ada studio lagi (belum siap sepenuhnya). Ini sudah best! Buat perkara yang kita minat.

Ya, kerja seperti inilah yang kita cari-cari. Kerja tapi macam tak kerja. Hahaha. 

okay, sekian melaporkan. 

 *******************

Dr Dini : "Awak kena belajar lagi cara bercakap"
Pius : Hahahahahaha  

First day program, tiba-tiba doc suruh bercakap (Kata-kata selamat datang, juga menjemput pakar motivasi pada hari tu)

Hahahaha... apo tiba-tiba doc niii.. Aku dah lah tak biasa...


Lepas je beri kata aluan serta menjemput doc.... korang tau apa aku dengar dari para peserta???

"Apa tu?? lain macam je"

Hahaha.. ok bai!
korang tau kan aku kat mana (?)


No comments:

Powered by Blogger.