Hujan

/
0 Comments

Niat di hati nak berjogging..
Niat sahaja barangkali semangatnya tiada.
Semangat buat kerja juga tiada..
Fikir mungkin bila bersenam
semangat akan datang, diri lebih cergas

Mendung, hujan rintik...
Alasan barangkali...

Dulu aku suka hujan. Hujan umpama
tiket kegembiraan buat aku.
Bila hari mendung sahaja, pasti aku
keluar bertemu rakan lain untuk turut
sama bermain hujan. Sampai aku
masuk u. Aku gembira bila hujan turun.
Jika orang lain berteduh, aku suka
berlari dan bermain air.

Kenangan :) balik dari pekan malam hari.

Main hujan sampai ke hostel. Sambil bernyanyi....

"Singgah sebentar ke negeri pahang,
kami ucapkan selamat lah datang..
apa yang kurang dicaci jangan.."

Entah siapa yang buat pemilihan lagu...

Hujan....

Dalam hidup, kesalahan akan
sentiasa membayangi kita...

Jadi aku pilih untuk bergembira..
Hidup dengan lebih bermakna...
Agar tiada lagi rasa bersalah dalam
hati kalian untuk aku.

Tiket kegembiraan.

Sent dari:
Tepon acik pius



No comments:

Powered by Blogger.