Sihat

/
0 Comments

Aku nak tidur awal malam ni
tapi tetap juga lambat. 12malam.
Bunga api meletup letup di luar.
Cap goh mei barangkali.
Biasa aku buka tingkap tengok
bunga api....

Baru lepas makan panadol.
Aku jarang makan ubat
Sebab aku jarang demam
Jika aku demam, hari ke-4 baru
aku terasa yang aku demam.

Hari pertama. Sakit bahu dan belakang
Hari kedua. Mata merah badan panas

Arhh tak tahan betul bunyi
bunga api ni... wajib tengok!

Huahh habis dah pertunjukan
Bunga api.

Rumah aku dekat pinggir bandar.
Jadi boleh nampak kiri kanan
Bunga api. Atas bumbung rumah
pun ada. Jadi tak payah keluar rumah
buka tingkap je dah boleh tengok :)

Sambung semula..

Hari Pertama - Sakit bahu dan belakang (sekarang)
Hari kedua - Mata merah badan panas (kata mereka)
Hari ketiga - kena paksa rehat
Hari ke empat - rebah, menangis

Dulu memang aku tak tau simptom
simptom badan aku tak sihat.
Walaupun semua mengesahkan
aku tak sihat dan demam,
aku tetap tak percaya aku demam
dan masih aktif bekerja dan bersukan.

Hari ke empat baru betul betul
aku tak larat dan air mata mula
mengalir tak henti.serius... aku
tak menangis.

Jadi bila simptom sakit belakang
tu datang, aku tahu yang badan aku
perlukan rehat. Lebih baik rehat
sekarang sebelum demam menyerang.

Tapi aku tetap tak boleh tidur...

Tadi lepas maghrib aku ajak mak
teman pergi mandi kolam air panas
Garam bukit hanya berbaki 5 genggam.

:) kena tambah stok

Semoga sihat esok... kerja. Masih
ada amanah yang perlu di selesaikan.

Selamat malam. Mungkin juga pagi
di obebthesea.

Sent dari:
Tepon acik pius.



No comments:

Powered by Blogger.